2016. július 3., vasárnap

Wilkommen in Zürich

Hát igen. Megérkeztem. Kalandos egy utazás volt. Életemben először repültem, de hogy ezt egyedül csináljam, csak tetézte az izgalmaimat. Ferihegyen a becsekkolás és security ellenőrzés után volt még nagyjából két órám a gépem indulásáig. Nézelődtem, fel alá mászkáltam. Nem nagyon tudtam magammal mit kezdeni. Kimentem a teraszra, hogy megnézzem a repülőket, többször körbementem az épületen. Végre kiírták, hogy melyik kapu lesz a gépem. Odamentem, vártam hogy felszálhassak. Ez is megtörtént. Jött az első dolog amitől féltem: felszállás. Mikor a gép hajtóművei felpörögnek, téged a székbe nyomva. Nem is olyan rossz érzés. Menet közben volt 1-2 alkalom amikor rázott a gép, de gyönyörű látvány volt. Felhőket felülről látni, vagy éppen belülről, mikor bármerre nézel fehérség. A leszállás szörnyű volt...nagyon szörnyű. Nem lesz a kedvencem. De nem baj, túlélve, bemondták hogy üdvözöljük Önöket Zürichben (igen, magyarul is). Következő megálló: infópult. Néni elmondta, hogyan jutok el Altstetten megállóba. Először mondjuk el kellett mennem a főpályaudvarra. Az elég necces volt. 60 valamennyi vágány, szerintem emberek ezrei. Nem baj, csak megtaláltam a vágányt ami elvisz az én megállómba. Itt volt az első néhány kultúrsokk ami ért: 
- az emberek hangosak (a németajkúak főleg)
- bárhol lehet inni és dohányozni. (ez az aluljárókban kicsit kellemetlen meglepetés volt)
- És rohadtul nem pontosak a svájci vonatok. 
Nem baj, eljutottam végre az állomásra. Nézem a térképem elindulok előre, hogy megtaláljam az utcákat. Hát teljesen másik irányba mentem, ami egy 17 kilós bőrönddel és egy 8kg-s hátizsákkal nem volt vicces. Nem baj, nagy nehezen meglett a koli, pont jött ki két srác, megkaptam a kulcsot elmondták a dolgokat és szép napot kívántak. Csak azt felejtették el mondani, hogy van lift. Lényegtelen, felcipeltem a cuccokat, gép bekapcs, életjel és utána gyorsan bolt. Egy Migros nevű boltba mentem, mert ez volt legközelebb és ezt tudtam hogy merre van. Lényeges dolog! Az alábbi meglepetések értek:
- Egy dolog, hogy drágábbak a dolgok, mint Magyarhonban, de nem egyforma arányban. Pl: vaniliás kóla (fogyás és egyebek mellé nem kéne tudom..) olcsóbb itt, sőt olcsóbb mint a rendes kóla. 
- NINCS SÖR
- Húsok baromi drágák, de a kenyér, viszont a zsemle nagyon is (1 zsemle 1CHF)
- NINCS SÖR!


Elnézést kérek a kedves Olvasótól a kiakadásomért. Este csapatépítés volt a többi Amgen Scholarral, és elég kellemetlenül érintett, hogy rám kellett várni, hogy vegyek egy kevés nedűt egy másik boltban. 

Mikor a koliból végre eljutottunk a fesztivál helyszínére és nagy nehezen megtaláltuk a többieket rájöttünk, hogy az itteni emberek imádják az oldschool német zenéket. Rengeteg ember volt, de mint kiderült a Zürifest csak 3 évente van a városban, és nem is a város ünnepe, hanem Zürich kantoné. Emberek amerre a szem ellát, szerintem több ember volt, mint Szegeden a Hídivásáron szokott lenni, pedig az se semmi. A tűzijáték csodálatos volt. Tényleg. Különböző zenékre mentek a lövések, mint pl. Harry Potter, Karib tenger kalózai, Little Mermaid, Let it go (németül). 

Ezután visszajöttünk a koliba és még beszélgettünk, "pingpongoztunk" egy keveset, úgy fél 2ig. Nagyon jó volt, nagyon bírom a kedves társaimat, kik itt laknak a Meierwiesenstrasse 62-ben. Képeket majd egy külön albumba rakom fel, elég sok készült.

3 megjegyzés:

  1. Kedves Galmon!

    Érezd nagyon jól magad :-) Nekem az első repülőutam USA-ba volt, és egy évet voltam ott megszakítás nélkül. A 2 hónap nagyon hamar el fog telni, használd ki minden percét. Svájc gyönyörű hely, "kicsit" irigyellek érte. :-)

    VálaszTörlés
  2. A Migrosban azért nem árulnak alkoholt mert az alapító állítólag antialkoholista volt. Pech, hogy pont oda mentél először, de most már ezt is tudod. :)

    VálaszTörlés
  3. Azt hiszem, egy dolog, amiben mindannyian hiányolunk, az utazás. Valójában ez az egyetlen, amire pénzt takarítottam meg. Nos, azt hiszem, ez az, amit most megtehetek - folytassa a megtakarítást, és remélje, hogy a karantén hamarosan vége lesz. Egyébként azt ajánlom, hogy próbáljon ki kereskedést. Íme egy jó áttekintés egy vállalkozásról, amellyel kezdtem:http://www.forex-broker-rating.com/instaforex

    VálaszTörlés